Jarní únava- rady jak ji zkrotit

kategorie: Rady a Tipy | 1
Jarní únava
Jarní únava Zdroj: Pinterest

Jarní únava trápí asi každého z nás. Jedná se o celkový pocit fyzické a psychické vyčerpanosti, který nás postihuje v období končící zimy a nástupu jara. V tomto článku vám poradíme, jak s tímto nepříjemným stavem zatočit.

Posílení imunity

Po dlouhém zimním období, kdy naše imunita musela naplno bojovat proti nemocem, přichází čas na „dobití baterie“. Možností, jak posílit imunitu, je přitom nepřeberně. Velmi účinné je například otužování. Začátečníci by měli začít postupně- zpočátku se sprchovat vlažnou vodou, než si tělo na otužování zvykne a postupně přecházet až ke sprchování studenou vodou. S otužováním můžete začít také v sauně.

Změna stravy

Obzvláště v tomto období je velmi důležité odlehčit jídelníček a doplnit potřebné vitaminy. Ideální je omezit maso a mléčné výrobky a zapojit do jídelníčku hodně zeleniny a ovoce. Velmi účinné je začít s konzumací klíčků, které obsahují velké množství vitamínů, nenasycených mastných kyselin a enzymů. Vhodné je také konzumovat tzv. pickles (zkvašenou zeleninu), která působí také velmi pozitivně na imunitní systém, obsahuje velké množství probiotických bakterií, které nám pomáhají budovat a udržovat zdravou střevní mikroflóru. Také obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a enzymů.

Půst

Jednou z možností, jak odlehčit trávení a zbavit tělo toxinů je půst. Ten může trvat jeden den, ale i týden a zkušení a trénovaní jedinci drží půsty až 40 denní, které jsou ale samozřejmě pro začátečníky nevhodné. V rámci jednodenního půstu je možné pít pouze vodu nebo začít s konzumací pouze zeleninových a ovocných šťáv. Ať se rozhodnete pro jakýkoliv způsob, rozhodně tím tělu prospějete.

Čerstvý vzduch

V tomto období je také velmi vhodné zařazovat pohyb na čerstvém vzduchu a ideálně i jarním slunci. Okysličíme tím tělo a pobytem na slunci doplníme vitamín D. Pokud nemáme možnost zapojit procházky, je vhodné alespoň začít více větrat.

Relaxujte

Ideálně na jaro je vhodné začít s relaxačními cviky a technikami, které nám pomohou uvolnit tělo a odbourat stres. Pokud se cítíte velmi unavení můžete také vyzkoušet tzv. „power nap“ neboli krátké zdřímnutí (cca 30 minut), které vám pomůže doplnit tolik potřebnou energii.

One Response

Napsat komentář